Als zorginstelling moet je voldoen aan allerlei kwaliteitseisen. Je krijgt te maken met veel papierwerk, maar merkt dat het veel tijd kost om hier de essentiële informatie uit te verwerken.
Mocht je dan een kwaliteitsonderwerp vastgelegd hebben, dan moet dit ook nog in de praktijk worden doorgevoerd.
Hierbij kunnen vragen ontstaan als: welk beleid moet ik voeren, wat is praktisch en hoe kan ik erop sturen dat het beleid ook praktijk wordt? Je hoeft het wiel natuurlijk niet opnieuw uit te vinden!

Onze aanpak
Via een “nulmeting” beoordelen we samen waar de normen in jouw organisatie al geregeld en geïmplementeerd zijn. Deze meting vertalen we vervolgens in een stappenplan met als doel een goed werkend kwaliteitssysteem dat past bij de identiteit en kernwaarden van jouw organisatie.
Daarnaast helpen wij je bij het borgen van het nieuwe kwaliteitssysteem in je organisatie, eventueel via praktische software.
Waar kunnen we bij ondersteunen?
Onze kwaliteitsadviseurs zijn gespecialiseerd in het begeleiden van kleine en middelgrote organisaties in de gezondheidszorg. Wanneer je net start kunnen we je helpen bij het opzetten, invoeren en onderhouden van een kwaliteitssysteem zoals HKZ, ISO of PREZO.
We kunnen ook ondersteunen bij de optimalisatie of uitbreiding van je kwaliteitssysteem, bijvoorbeeld bij wetswijzigingen.
Specifiek kunnen we je adviseren en ondersteunen bij:
Opzetten en implementeren van een kwaliteitssysteem
Begeleiden bij certificeren en organiseren van proefaudits
Onderhouden, borgen en verbeteren van jouw kwaliteitssysteem
Kwaliteitsscan op basis van de kwaliteitskaders
Uitvoeren van interne audits
Training en coaching
Advies bij wet- en regelgeving en norminterpretatie
Ook gebruikmaken van een praktisch kwaliteitshandboek?
Hoe kunnen we je op weg helpen?
Waarom kwaliteit via Bij Ons Advies?
Eenvoud en efficiëntie
We houden van eenvoud. Wanneer (werk) processen en software gemakkelijk werken maakt dit ons allemaal een stukje blijer. Bij complexe vraagstukken kan dit natuurlijk weleens een uitdaging zijn, maar die pakken we graag met beide handen aan.
Persoonlijk contact
Persoonlijk contact is een van de onderdelen die ons werk zo leuk maakt. Samen proberen we altijd naar de beste oplossing te zoeken. Dat betekent dat we je áltijd proberen te helpen.
Ondersteunend
Het streven naar blije klanten maakt dat we continu kijken hoe we je beter en sneller kunnen helpen. Als je er even niet uit komt dan kan je ons altijd bellen of mailen met een simpele vraag of juist een complex of lastig vraagstuk.